Den 18. maj kommer til at markere en ny virkelighed for mange forfattere, forlag og andre personer, der har udgivet en bog i digital form. Fra den dag bliver det nemlig ikke længere muligt, at annoncere for dette i Google Shopping.

I meddelelse der er annonceret via Merchant Center hedder det sig “På nuværende tidspunkt kan Google ikke levere en bruger- og udgiveroplevelse, der kan leve op til de høje standarder for digitale bøger i Shopping-annoncer.

Det vil stadig være muligt at annoncere for almindelige bøger og lydbøger i Google Shopping, og der kan også stadig køres de almindelige Google Ads annoncer, men i Shopping er det altså slut.

En af de væsentligste årsager er, at der har været store problemer med pirateri og bøger, hvor rettighederne ikke har været på plads. Det har været et problem længe, og nu sætter Google altså en stopper for det.

Det er naturligvis et problem for de mange forfattere og forlag, der helt legalt sælger deres digitale bøger via Google Shopping, ikke mindst de mange bøger der er omkring marketing og meget andet, der kun udgives digitalt. Men disse må altså nu findes af de mere “traditionelle kanaler.”

 

(Visited 3 times, 1 visits today)

Leave A Comment

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *