Linkbuilding er som sund kost

Hos Bondtofte & co arbejder vi med alle facetter af søgemaskineoptimering. Vi har eksperter inden for alle dele af søgemaskineoptimering disciplinen, og kan hjælpe uanset hvad dine udfordringer måtte være.  Vi har styr på den betalte del, vi ved alt om onsite optimering og så har vi ikke mindst fuldstændig styr på linkbuilding, hvor min partner in crime Henrik Bondtofte er landets absolut førende ekspert på området.

Er linkbuilding virkelig så vigtigt?

Jeg har tit hørt spørgsmålet: Min side spiller fuldstændig, hvor vigtig kan linkbuilding være? Til det er der ikke nogen diskussion, for selvom det tekniske er essentielt for at det hele skal komme til at spille, så er links livsnødvendige for din sides overlevelse på sigt, især hvis den er på et konkurrencepræget marked. Et link er en anbefaling. Jo flere og jo bedre anbefalinger Google opfanger, jo stærkere står den også i søgemaskinen.

Google måler på mange parametre, men den altoverskyggende er, hvordan andre sider anbefaler den givne side. For hvis du har en side som der er mange andre, der anbefaler, så er det nok ikke uden grund, og så er det nok et godt resultat – og så bliver dette placeret højt i søgeresultaterne.

Strenght in numbers

Der er stadig nogen, der tænker at jo flere links er bedre. Der er noget om snakken, at mange links er godt fordi det er mange der anbefaler et besøg på din side. Det handler i bund og grund dog om, hvem det er der anbefaler, om denne anbefaling er det stykke papir værd, der er skrevet på, så at sige.

Hvis du skulle tage i biografen, ville du så høre på en anerkendt filmanmelder, der har set filmen og ved hvad han snakker om, eller 20 børn på 6 år der ikke har hørt om den. Eksemplet er naturligvis voldsomt sat på spidsen, men ikke desto mindre er der meget sandhed i det. Derfor vil det også være langt mere attraktivt at få et stærkt link fra et gammelt stærkt site end fra et helt nyt site, der lige er lavet.

Så selvom mange er godt, så er gode bedre.

Lad din linkstrategi være en madpyramide

Linkbuilding er meget lige som sund kost, hvor der helst skal være noget fra alle kategorier. Linkkataloger er eksempelvis ikke voldsomt stærke og bringer ikke meget værdi med sig, men de kan være med til at danne en god base, og være med til at få dig indekseret, men du må ikke basere din strategi på dem.

Blogs kan være rigtig stærke links, og der findes tusindvis af stærke blogs med mange indgående links. Blogs giver også muligheden for at ramme med et tematisk pletskud. Sælger du eksempelvis børnetøj på nettet, er det klart at en af de millioner af blogs om at være forældre vil være et stærkt link.

Nyhedsmedier som EB.dk, BT.dk, Pol.dk, Borsen.dk osv osv er stærke og ikke mindst troværdige links, så kan du skaffe fra disse, vil du ofte kunne se effekt hurtigt. Her følger der desuden ofte besøgende med og ikke kun linkjuice.

Derudover findes der en lang række muligheder, som man selv kan benytte sig af, når man skal skaffe links. Virksomhedssider, profil links, kommentarer og meget meget andet. Vi arbejder altid med at sikre at hjemmesider får den rette sammensætning af links, da en sund hjemmeside er baseret på sunde links.

 

 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *